Pages Menu
Categories Menu

Napisany przez dnia Wrz 16, 2016 w pozycjonowanie | 0 komentarzy

5 błędów w SEO część II

5 błędów w SEO część II


5 błędów w SEO część II

albo
Tak też nie rób!

Zapraszam Cię do zapoznania się z drugą częścią najczęstszych błędów popełnianych przy pozycjonowaniu. Tym razem postanowiłem m. in. utwierdzić Cię w przekonaniu, że jak najdokładniejsze symulowanie naturalnego linkowania to dobry wybór, a także zwrócić uwagę na tytuły podstron.

1. Linkujesz jednym anchor testem

W części pierwszej pisałem o tym jak bardzo ważne jest wrażenie naturalności jeśli chodzi o zdobywanie linków na stronę. W tym punkcie skupię się zatem na konsekwencjach nieprzemyślanego pozycjonowania. Jak pamiętasz, precle i opisy z katalogów dosyć często znikają z sieci i w konsekwencji obniża to pozycję strony w wyszukiwarce. Jeżeli będziesz linkował tylko jednym anchor tekstem sytuacja stanie się dużo poważniejsza. Google zauważy, że ktoś nieumiejętnie pozycjonuje daną stronę i założy filtr na daną frazę. W praktyce oznacza to, że wybrana przez Ciebie fraza nie będzie brana pod uwagę podczas segregacji stron. Cały wysiłek i czas idą na marne. Odbierz to również jako poważne ostrzeżenie, bo zatwardziałe trwanie w grzechu może się skończyć banem na całą stronę.

2. Nie linkujesz podstron między sobą

Wszystkie podstrony Twojego serwisu powinny być podlinkowane między sobą. To bardzo ważne, ponieważ są to jedne z najmocniejszych linków, jakie możesz w ogóle zdobyć. Jednak i tutaj pamiętaj o kilku wskazówkach. Jeśli na stronie jest kilka linków, Google interesuje się tylko pierwszym. Dopilnuj zatem, aby pojawiła się w nim fraza kluczowa, a nie banalne „czytaj dalej”, czy „więcej”. Chyba nie muszę Ci pisać, żeby strona posiadała czytelną strukturę – najlepiej 3 poziomową. Jeśli zdecydujesz się na mapę serwisu ułatwi to zaindeksowanie podstron.

3. Pozycjonujesz według najpopularniejszych fraz

Dlaczego tego nie robić? Po prostu gra jest nie warta świeczki. Dużo pracy, czasu i pieniędzy, a efekty nie zawsze są zadowalające. Nie każdy ma sporo czasu, aby czekać na wyniki i portfel wypchany grubymi nominałami. Jak w takim razie nie kopać się z koniem, a jednocześnie spełnić życzenie klienta? Zamiast „okiennice” zastosuj „tanie okiennice Lublin” – dzięki temu tę kluczową frazę sprawnie wkomponowujesz w długi ogon wyszukiwania. Co dalej? Anchor tekst z takim ogonem wykorzystujesz linkując pomiędzy swoimi podstronami. Proste i skuteczne.

4. Zapominasz o dobrej optymalizacji

Pozycjonowanie i optymalizacja to dwa filary prawidłowego funkcjonowania strony w wyszukiwarce. Obydwa są tak samo ważne i ściśle ze sobą powiązane. Jeśli prowadzisz niszowy serwis z egzotycznymi frazami kluczowymi już sama optymalizacja może poskutkować wysoką pozycją na liście Google. Pamiętaj też, że skutki optymalizacji są widoczne natychmiastowo. Google’owskie boty bardzo często robią aktualizacje uwzględniając wszelkie zmiany w optymalizacji Twojej strony. Jednym słowem ważna jest kolejność: wpierw optymalizuj, dopiero potem zdobywaj linki.

5. Lekceważysz tytuły

Zacznę truizmem: tytuł to bardzo ważna sprawa. Określa on treść strony. Niby oczywiste, a zdarzają się przypadki, w których tytułów nie ma w ogóle, bądź wszystkie podstrony mają jeden tytuł tożsamy ze stroną główną. Pisałem, jak ważne jest optymalizacja i linkowanie podstron. Jak masz to zrobić, skoro wszystko jest wrzucone w jeden tytuł? Dla Google’a jest on najważniejszy. Ważniejszy, niż słowa kluczowe, czy sam tekst na stronie. Każdej podstronie, każdemu artykułowi nadaj adekwatny tytuł. Kolejność wyrazów, jakiej użyjesz do celu niech nie będzie przypadkowa. Słowo kluczowe powinno występować jako pierwsze.

5 błędów w SEO część II
Artykuł oceniono na: 5 (1 głosów)

Napisz odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecane artykuły