Pages Menu
Categories Menu

Napisany przez dnia Wrz 10, 2016 w email marketing | 0 komentarzy

E-mail marketing

E-mail marketing

E-mail marketing
albo
Piszę do Ciebie bo…

Dzięki poczcie elektronicznej sztuka pisania listów przeżywa prawdziwy renesans. Bardzo często do naszej skrzynki trafiają maile o charakterze reklamowym. Nic dziwnego – mają do wypełnienia 3 ważne zadania: generować ruch na stronie, budować trwałe relacje z klientem i zachęcić klienta do określonej akcji. Jak napisać taki list, aby spełnił wszystkie te kryteria?

Adresat

Kim jest Twój adresat? Wyobraź sobie, że piszesz do jednej osoby. Pomocne w tym może być stworzenie persony: wymyślonej postaci z jasno określonymi parametrami (imię, nazwisko, wiek, płeć, zawód, zainteresowania, poglądy).

Kolejnym krokiem jest określenie Najbardziej Oczekiwanej Akcji. Innymi słowy sprecyzowanie, po co piszesz wiadomość. Niech to będzie jedno zdanie oznajmujące. Gdy już wiesz po co i do kogo zajmijmy się szczegółami.

Pole „od” – Nadawca

Od tego pola zależy czy w ogóle otworzysz wiadomość. Jest ważniejsze nawet od tematu wiadomości, ponieważ leży bliżej lewej strony ekranu. Sprawdzonym pomysłem jest podpisanie się imieniem i nazwiskiem, bądź samym imieniem. Jeśli imię jest popularne, internauta może pomyśleć, że pisze do niego jeden z jego znajomych i otworzyć maila. Odradzam wpisywanie w tym polu nazwy firmy, lub – nie daj Bóg! – nazwy firmy i np. działu reklamy. Wiadomość musi być spersonalizowana, niech odbiorca wie, że pisze do niego konkretny człowiek.

Temat wiadomości

To pole to skondensowana esencja całej Twojej wiadomości. Jak zachęcić czytelnika do przychylnego spojrzenia na wysłany przez Ciebie mail? Jest na to kilka sposobów:

  • Obiecaj wiarygodną korzyść. Już w temacie powiedz, co klient zyska, jeśli zapozna się z ofertą.
  • Zapytaj. Chodzi o pytania otwarte, które rozbudzą ciekawość.
  • Daj gwarancję. Użyj po prostu słowa „gwarantowany” w zestawieniu z korzyścią.

Jeśli chodzi o technikalia, to pamiętaj o nieużywaniu wielkich liter (nikt nie lubi krzyku) i fakcie, że temat musi być zwięzły – do 12, może 15 słów.

Powitanie

Tutaj dzieje się rzecz niezwykła: zaczynamy „Szanowny Panie/Szanowna Pani”. Mimo, iż w internecie wszyscy mówią do siebie na „ty”, a w webritingu taki sposób zwracania się do czytelnika jest wręcz wymagany, e-mail stanowi wyjątek. Przestrzegam przed formą mieszaną („Pani Kasiu”), albo przed „Szanowni Państwo” – miej na względzie, że obcujesz z jednym czytelnikiem.

Pierwszy akapit

Spec od webwritingu, Joe Vitale, proponuje użycie następujących fraz:

  • Po przeczytaniu tego krótkiego artykułu poczujesz…
  • Czy potrafisz sobie wyobrazić…
  • Wyobraź sobie, jakby to było, gdyby…
  • Czy nie byłoby wspaniale, gdyby…
  • Spójrz na siebie…
  • Pamiętasz, gdy…
  • Zaczniesz zauważać…
  • Jak zapewne wiesz…
  • Wszyscy wiedzą…

Treść właściwa

Tutaj nie ma sztywno określonych ram. Można sobie pozwolić na bardzo wiele, jednak miej na względzie pewne wskazówki. Dzięki nim internauta z większą przyjemnością przeczyta Twoją wiadomość.

  • Strona czynna nadaje odpowiednią dynamikę tekstowi.
  • Krótkie zdania, złożone nawet z pojedynczych wyrazów podkręcają tempo.
  • Porównuj, aby uwypuklić zalety produktu.
  • Staraj się, żeby czytelnik spostrzegł mnóstwo odniesień do swojego życia codziennego.
  • Nie bój się abstrakcji. Miłość, wolność, bezpieczeństwo są zamknięte w Twoim produkcie!

Przypominam, że Twój e-mail powinien spełniać wszystkie wymogi tekstu użytkowego, czyli być zwięzły, konkretny, przejrzysty i konwersacyjny.

Podpis

To sposób na uwierzytelnienie treści, które podałeś wyżej. Imię i nazwisko jest niezbędne. Sprawdzoną metodą jest zamieszczenie poniżej skanu własnoręcznego podpisu wykonanego piórem z błękitnym atramentem.

PS

Post Scriptum może zwiększyć skuteczność e-maila nawet o 40%! Co musi zawierać, aby podołał takiemu zadaniu? Najważniejsze, aby kończył się powtórzeniem wezwania do podjęcia akcji! Oprócz tego możesz oczarować czytelnika:

  • skrótem oferty,
  • jakimś gratisem,
  • podkreśleniem elitarnego charakteru wiadomości.
E-mail marketing
Artykuł oceniono na: 5 (1 głosów)

Napisz odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecane artykuły