Pages Menu
Categories Menu

Napisany przez dnia Oct 15, 2013 w email marketing | 1 komentarz

Kolejka maili Follow Up – jak to zrobić poprawnie

Kolejka maili Follow Up – jak to zrobić poprawnie

 

Witaj!

W internecie jest pełno opinii na temat tego, że należy koniecznie budować bazę mailingową, że to „złoto internetu” itd.

Niektórzy twierdzą że facebook jest królem, a budowanie bazy mailingowej jest dobre dla tandetnych „sprzedawców marzeń” i ma niską skuteczność.

Nie mniej jednak wiele dużych firm wykorzystuje email marketing.

Sprzedaż poprzez kolejkę wiadomości wykorzystywana jest nie tylko przez sprzedawców kursów internetowych.

Jakie błędy popełniają najczęściej osoby budujący bazę mailingową?

W tym roku konsultowały się ze mną już trzy osoby które popełniały ten sam błąd przy budowie bazy mailingowej.

Ja też robiłem na samym początku tak samo i w testach wyszło mi, że takie rozwiązanie jest kilkakrotnie mniej skuteczne niż to które opiszę w dalszej części.

Otóż większość osób robi tak:

  • zbiera adresy email w zamian za jakiś darmowy materiał (ebook, video,)
  • po jakimś czasie wysyła kolejny materiał (kilkaktotnie)
  • dopiero wysyła ofertę po kilku dniach
  • po wysłaniu oferty wysyłają liczne remailingi z ofertą

Finał jest taki, że potężna ilość ruchu jest marnowana…

Dlaczego? Ponieważ każdą kolejną wiadomość czyta coraz mniej osób…

Na większości list mailingowych z którymi miałem do czynienia w link zawarty w pierwszej wiadomości klika ( wskaźnik CTR ) 90%, następną już 70% i tak później z każdą kolejną wiadomością dochodzimy do 30-15%.

Prawda jest taka że im więcej ruchu pojawi się na twojej ofercie, tym więcej będzie sprzedaży!

Sekret tkwi w tym, żeby kierować od samego początku jak największą liczbę ludzi na ofertę. Trzeba zrobić tak, żeby subskrybenci z zaciekawieniem czytali lub oglądali nasze materiały i żeby jak największa ich ilość zoabaczyła to co mamy do sprzedania.

Ostatni zapisałem się na listę udostępnianą przez http://unbounce.com/.

Według mnie cały „proces” sprzedaży poprzez autoresponder ustawiony jest u nich idealnie.

1. Już po stronie lądowania widać że przekierowują na jakiś konkretny produkt, a darmowy ebook to tylko próbka „pełnej wersji”.

5

 

2. Po zapisaniu się na listę otrzymujemy ebooka. W ebooku mamy co chwilę przekierowanie do oferty. Dodatkowo przekierowanie to jest widoczne, ale nie jest jakieś mega nachalne.

Najważniejsze miejsca w których można umieścić przekierowanie na ofertę w ebooku to:

  • Okładka – już na okładce ebooka jest przekierowanie do oferty.

Przechwytywanie

  •  Krótkie wprowadzenie – czym jest darmowy materiał i czym jest pełna wersja produktu. Oczywiście w tym miejscu też znajduje się przekierowanie do oferty.

2

 

  • Na każdej stronie ebooka w stopce znajduję widoczne przekierowanie do oferty.

3

 

  • Ostatnia strona – na ostatniej stronie znajduje się przekierowanie i trochę szerszy opis oferty.

4

 3. W każdej wiadomości email wysłanej przez zespół UNBOUNCE znajduję się kilka linków przekierowujących do oferty.

mail

 

Jeśli sprzedajesz jakiś produkt, warto w wiadomości powitalnej ( i we wszystkich wiadomościach ) dać w stopce coś takiego z linkiem do oferty:

Pozdrawiam

Jan Kowalski

Autor/właściciel/założyciel sklepu itd..

twojaoferta.pl

Można też dać postscriptum z konkretnym wezwaniem do akcji i z linkiem do oferty.

Jeśli zamiast ebooka udostępniasz video/audio zasada jest podobna. 

Link do twojej oferty powinien być w widocznym miejscu pod materiałem video lub audio.

Tak robi np. firma mindwalley która sprzedaje ścieżkę audio do medytacji omsica.

Bez tytułu

 

Takie ustawienie kolejki wiadomości autorespondera, nie tylko daje większy ruch na stronie z ofertą (a tym samym większą sprzedaż), ale też jest bardziej przyjazne dla czytelnika i mniej nachalne niż wysyłanie bezpośrednich wiadomości ofertowych po kilku dniach.

Oczywiście można co jakiś czas wysłać maila bezpośrednio z ofertą (promocje, ostatnie egzemplarze itd..)

 

PODSUMOWANIE

Aby dobrze ustawić kolejkę wiadomości follow up, tak aby sprzedać nasz konkretny produkt/usługę, należy dać jak najbardziej wartościowy content, a następnie gdzie tylko się da przekierowywać na ofertę. IM WIĘCEJ ODWIEDZIN NA STRONIE Z OFERTĄ TYM WIĘCEJ SPRZEDAŻY.

 

1 Komentarz

  1. Dzięki za art, nie wiedziałem, że jest coś takiego nawet 🙂

Napisz odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *