Pages Menu
Categories Menu

Napisany przez dnia Sty 9, 2014 w email marketing | 5 komentarze

Single Opt in kontra Double Opt in

Single Opt in kontra Double Opt in

Definicje

Single Opt-in

Gdy już ktoś zapiszę się na Twój biuletyn informacyjny ( na twoją listę adresową ), autoresponder z opcją Single Opt-in dodaje takich użytkowników z automatu na Twoją listę adresową bez konieczności ewentualnego potwierdzenia.

Double Opt-in

Subskrybent podaje swój adres email na formularzu subskrypcji. Na ten adres zostanie wysłany mail z linkiem, który trzeba aktywować. Jeżeli internauta zrobi wszystko zgodnie z instrukcją jego adres email zostanie aktywowany w Twojej bazie mailingowej.

Single Opt-in – wady i zalety

Jeśli płacimy za reklamę to rozwiązanie wydaję się być idealne. Przy  budowaniu listy Double Opt-in współczynnik niepotwierdzonych maili wynosi około 20-30%. Zdarza się tak że autoresponder wyśle z opóźnieniem prośbę o potwierdzenie potwierdzenie.

Pamiętajmy o tym, że są też takie osoby, które nie wyrażają zgody na otrzymywanie informacji o ofercie i możesz mieć z tego wiele nieprzyjemności.

Ktoś może wpisać czyjś email przez nasz formularz kontaktowy…

Ryzyko jest takie, że ktoś może uznać nas za spamerów.

Jeśli tak się stanie, możemy napotkać się na konsekwencje ze strony GIODO ( Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych ) oraz na to, że ludzie będą oznaczali nasze maile jako spam i nasz adres, może trafić na „spamlistę”.

Double Opt-in – wady i zalety

Jest to znakomite rozwiązanie biorąc pod uwagę, że użytkownik który zapisze się na taką listę jest faktycznie zainteresowany Twoją ofertą. Nie ma ryzyka, że ktoś wpisze przez nasz formularz nie swój adres email. Ryzyko trafienia na „spamlistę” zmniejsza się..

Według badań MAILCHIMP statystyki takie jak klikalność w wysyłane linki, czy wskaźnik otwarć, przemawiają na korzyść subskrybentów pozyskanych metodą duble optin.

Minus jest taki że koszt pozyskania LEEDA automatycznie się zwiększa.

Tak jak pisałem wcześniej… Stosując potwierdzenie zapisu część maili zostanie niepotwierdzonych.

Jakie rozwiązanie wybrać ?

To zależy, na czym nam zależy 🙂

Nie mniej jednak, jeśli nasze działania email marketingowe są odpowiednie, możemy zminimalizować ryzyko zagrożeń związanych z metodą Single Opt-in .

 

 

 

 

Single Opt in kontra Double Opt in
Artykuł oceniono na: 5 (1 głosów)

5 komentarzy

  1. Tak się skłąda, że w Polsce ustawa WYMAGA stosowania zapisania w modelu Double Opt In.

  2. Nie mniej jednak kilka firm działających na polskim rynku stosuje single optin.
    Z pewnością mają jakąś ewentualną strategię „tłumaczenia się” w razie problemów, bo to nie są małe firmy..

  3. To doskonałe rozwiązanie jeśli chcesz pozyskać większa ilość potencjalnych klientów! Dla mnie rewelacja.

  4. Osobiście preferuje Double-Opt-In. Bezpieczniej. A jednocześnie na liście znajdą się Ci potencjalni klienci, którym bardziej zależy.

Napisz odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecane artykuły